5 vragen aan koffiekenner Dik Nagtegaal

AltijdKoffie ben ik gestart door mijn passie voor koffie, maar waarom zijn andere ondernemers een business in koffie gestart, wat is hun drive en waar willen ze heen met hun business?
Ik heb deze vragen aan een aantal koffie liefhebbers gesteld en hierbij het eerste interview met Dik Nagtegaal.

1. Wil je je kort introduceren (naam, leeftijd en hoe lang ben je al ondernemer?
Mijn naam is Dik Nagtegaal, ik ben 46 jaar jong en ben eigenlijk geen ondernemer. Ik werk overdag als persvoorlichter voor de Dierenbescherming en ben daarnaast koffie-enthousiasteling. Dat laatste heeft geresulteerd in een koffieblog (vanallesoverkoffie.com), in de huidige vorm bestaat deze sinds februari 2011.

2. Wat houdt je onderneming precies in?
Het is een uit de hand gelopen hobby waar ik graag nieuwe ontwikkelingen, vindingen, producten en smaken deel, als het maar iets met koffie te maken heeft en mij aanspreekt. Ik doe dit vanuit een positieve insteek, mijn blog is er niet op uit om mensen, producten of wat dan ook af te kraken.

3. Hoe ben je bij dit idee gekomen?
In de beginjaren van social media zocht ik een onderwerp dat ik kon gebruiken om nieuwe sociale media uit te proberen. Ik wilde het namelijk onderdeel maken van mijn werk als persvoorlichter, maar moest daarvoor wel weten waar ik het over had, hoe het werkte en wat werkte. Koffie bleek een onderwerp waar ik niet over uitgepraat raakte en zo is het gekomen…

4. Op wat voor manier is jouw onderneming uniek?
Eigenlijk kun je dus niet van een onderneming spreken, maar ik hoop dat mijn positieve benadering, nieuwsgierigheid en eerlijke open manier van bloggen mensen aanspreekt en mijn aandeel in de wereld van het bloggen (en koffie) onderscheid van anderen.

5. Waar zie je je onderneming over 3 jaar?
Ik hoop dat ik tegen die tijd nog steeds veel plezier beleef aan het onderwerp koffie, nieuwe sociale netwerk platforms heb ontdekt en uitgeprobeerd en misschien van tekst naar videologgen ben doorgegroeid (als ik het aandurf).

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *